Pētījums par uzturu bērniem ar autiskā spektra traucējumiem
Maģistra darbs
Darba autore Silvija ĀBELE
Darba vadītāja Dr Med Asoc. prof. Laila MEIJA
Latvijas Universitāte Studiju programma UZTURZINĀTNE
Rīga 2019
BĒRNU
INDIVIDUĀLIE UZLABOJUMI UN GRŪTĪBAS PĒTĪJUMĀ
Aiz pētījuma matemātikas - skaitļiem, vidējām grupu
vērtībām, p vērtībām un
standartnovirzēm – paslēpušies arī bērnu individuālie ieguvumi. Zemāk minēti
dažu bērnu ieguvumi pētījuma laikā, kā to ziņoja bērnu vecāki. Publicēts ar
vecāku atļauju. Tikai vienam bērnam (L-10) pētījuma laikā bija pasliktinājums
agresijas veidā, un bija nepieciešama medikamentoza palīdzība.
Pētījumā un šeit identifikācijas nolūkos, ievērojot personas datu aizsardzību, saglabāts tikai bērna vārda pirmais burts un vecums, kāds tas bija, pētījumam noslēdzoties (konkrēti – 2019. gada 17. aprīlī).
K-3
- Runai ir uzlabojumi
- Vēdera darbībai ir nozīmīgi uzlabojumi, katra vēdera izeja bija kā caureja, tagad viss tā, it kā nekas nebūtu bijis
- Pēdējā mēnesī daudz atrisinājies, mūsu bērnam nav autisma, ir valodas un attīstības aizture, kas ietekmē citu attīstību, taču pārvarama un labojama lieta, par ko mums prieks
K-5
- Sāka veidoties teikumi
- Labāks miegs
- Pati mierīgāka palika
- Grib padalīties ar emocijām ar bērniem, parādīt savu grāmatu
- Sāka vairāk zīmēt
- Tagad esam sākuši izmantot piktogrammas, ABA terapeits mums ieteica zīmēt situācijas, lai palīdzētu bērnam saprast kas būs, un kāpēc šobrīd tas jāizdara, kaut negribas. Viņu tas ļoti aizrāva un ieinteresēja. Ļoti iesaku citiem bērniņiem!
B-9
- Kļuvis līdzsvarotāks, agrāk visu viņa dzīvi bija jāizplāno vecākiem un vairākas reizes jāatgādina par daudzām ikdienišķām lietām, tagad viņš bieži patstāvīgi domā un plāno, pats par sevi ir sācis rūpēties
- Labāk uztver lasītu tekstu, pirms pētījuma bija ļoti lielas problēmas atstāstīt pat neliela izlasītā stāsta fragmentu, tagad var atstāstīt veselas nodaļas notikumus, izlasot to vienu reizi.
- Vairs nedauza galvu pret dīvānu un netaisa niķu scēnas
- Domāju, ka šie uzlabojumi bija ļoti vajadzīgi pašam bērnam, kurš, augot lielāks, jau sāka apzināties to, ka viņam daudzas lietas sagādā lielākas problēmas nekā viņa vienaudžiem
- Paldies Jums, par iespēju uzlabot mūsu un bērna ikdienu!
R-9
- Agrāk - vispār nebija pagaršojis ne dārzeņus, ne augļus, ne zupas
- Pētījuma sākumā – 4-5 dienas tikai buljons un skābu kāpostu sula
- 7.03.2019 – uzdrīkstējās ēst svaigu sarkano papriku, burkānus
- 9.03.2019 – pagaršoja svaigi spiestu apelsīnu sulu
- 28.03. 2019 - izvēlējās ēst mandeles
- Pagaršojis lakto, kokosriekstu eļļu
- Pilnībā atteicies no konfektēm, saldumiem, saldējuma
- Fēces smako mazāk
- Skolā pusdienas neēd (negaršo)
- Līdz 17.03. zaudēja 3 kg svara
- Ir mierīgāks, priecīgāks, bet ļoti ātri nogurst
- Gandrīz nav slimojis GAPS laikā, tikai pašā sākumā janvārī, atšķirībā no rudens - 3 reizes
- Šķiet, ka enerģijas vairāk, salīdzinot ar iepriekšējo pavasari
- Pēc pirmās GAPS nedēļas un vitamīniem, kļuva ārkārtīgi agresīva - sāka mani sist, raut aiz matiem. Vienu mēnesi jau dodam Noofen zāles.
- Ar Noofen :
- - uzlabojās mācību darbs
- - kļuva aktīvāka un sāka vairāk piedalīties mācību darbā
- - bija pozitīvas izmaiņas uzvedībā.